Gevaar! Pinterest verslaving in zicht.

maandag 27 juni 2011


Pinterest. U hoorde er reeds over. Of net niet. In beide gevallen kunt u zich gelukkig prijzen. Ignorance is bliss, somtijds. Als u het in Keulen hoort donderen: Pinterest is een virtueel prikbord waar je al je favoriete internetfoto's en afbeeldingen kunt verzamelen, de link naar waar u het vond krijgt u er meteen bij. Gratis ende voor niets. Handig, toch?

Het mooie eraan is, dat je zo veel inspiratie opdoet. Zoveel mooie dingen ziet. En dat allemaal kan verzamelen op 1 plaats. Om bij het bekijken van je bord, op slag helemaal vrolijk te worden.

Waar het gevaar dan zit? Wel, op Pinterest zit je niet alleen. Heb je een Facebook account, dan zie je meteen al je andere 'vrienden' en hun pinboards. Blijven volgen of toch maar niet? Een simpele klik. Net als afbeeldingen op je prikbord hangen. De 'Pin It' bookmark is een verdraaid handig ding. Na 1 dag weet mijn muis hem al feilloos te vinden. Op automatiek. Ze hebben dat daar goed bezien, die Amerikaanders. Ga dus vooral niet kijken als u 1) eigenlijk geen tijd hebt of 2) meteen alles koopt wat u op het internet tegenkomt.

Als u toch overstag gaat, kom dan vooral niet klagen. Ik heb u gewaarschuwd, nietwaar?

Vanaf nu kunt u rechtstreeks kijken naar wat mij allemaal inspireert. Klik op de link in de Pinterest tab en u bent meteen voor een paar uur van de wereld.

33 opmerkingen:

  1. Erg he?! Ik ben ook al een poosje helemaal verslaafd! Voor je het weet heb je weer een uur zitten 'verpinnen'... Hier pin ik: http://pinterest.com/jippo/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien heb je mijn mini-eco-tip gevolgd! (of kende je die al?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ... en ik vrees dat ik na 10 minuten ook zin krijg om een account te maken: da's gelijk ravelry maar dan voor alles (en niet alleen handwerk)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wou over hetzelfde schrijven, na de examens ergens.
    Hier ook eentje die hopeloos verslaafd is, en het mindert niet na enkele weken/maanden, integendeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En hupla, zelfs met andermans werk maak jij een pracht van een kleurencompositie. Bij mij is het nu vooral nog een 'niet vergeten'-bord, en niet echt een streling voor het oog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan het bloggen al niet bijhouden...laat staan pinterest og facebook! Anyway, mocht ik tijd over hebben ga ik toch es kijken. Uit zelfbescherming nu nog effe niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er leuk uit...
    hoe geraak ik ingelogd ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ok, bedankt voor de waarschuwing, ik ga hier pas naar kijken als ik vakantie heb =)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tof - dat kende ik niet. En nog toffer dat ik er als beginnende blogster opsta met een creatie :-) :-) :-) Thanks!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je 'gevaar'berichtje komt te laat, de verslaving is hier al wreed toegeslagen.... en ik word er ook zo blij van, om naar dat digitale 'mood-board' te kijken! Ik krijg alleen dat 'pin it' icoontje niet geplaatst...nog wat verder aan prutsen zeker;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben daar zo rap mogelijk weer gaan lopen,of ik had het ook vlaggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. thank you thank you thank you!!!
    Deze site zocht ik zo hard nadat mijn laptopje gecrasht was....ben zo blij, en nu schrijf ik 'm ook maar even op papier ;-)))

    Ik kom trouwens via merelsenmusjes.blogspot
    Groetjes van een blije Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Griet: ik heb je een uitnodiging gestuurd.

    @ Elisanna: Klik bovenaan rechts op 'Add', dan 'Add a Pin'. Dan kan je vanuit dat venster de woorden '⚲Pin It' uit het venster in je bookmarks bar slepen. Zo hoef je enkel op '⚲Pin It' te klikken en het wordt voor je gepind.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb dit niet gelezen en ik ga er ook niet op klikken want ik ben totaaaaal niet verslavingsgevoelig. En blog nu eens rap iets anders, dat dees niet vanboven blijft staan. Want anders klik ik misschien toch.
    (Ach ik heb het eigenlijk al gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik probeer dit te negeren. Maar dat gaat niet lukken. Of wel als ik gewoon niet vind hoe ik een account kan aanmaken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het heeft echt een tijdje geduurd voor ik doorhad dat er Pinterest stond, en niet pRinterTest.
    Dat ziet er iets uit om uit te testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ Sha: lol, zeg. Wie was daar ook alweer mee begonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pinterest is de max: schept orde in mijn hoofd en mijn ellenlange lijstjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb ondertussen ook mijn eerste pinterest stapjes gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik botste er vorige week op, had niet goed door wat het was, maar plots waren er verscheidene uurtjes verdwenen. tedorie...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik hou mezelf er nog wijselijk van weg, maar het lijkt me érg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Eerlijk gezegd, snap ik de verslaving niet, maar dat zal aan mij liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Weet je toevallig hoe lang het duurt als je een uitnodiging aanvraagt? Dan kan ik het herladen van mijn mailbox wat beperken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @ Duizel: geen idee. Ken je niemand die je kan uitnodigen? Dan gaat het naar het schijnt sneller.

    @ Anki: jij houdt jezelf er misschien nog van weg, maar Pinterest heeft Zilverblauw al lang gevonden, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik denk het niet... of het is een geheime verslaving waar ze niet voor uit willen komen? ;-)
    Duimen maar dat die wachtlijst niet te lang is :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tja, dit is toch wel de mooiste verslaving die er bestaat :) Ik gebruik het puur voor inspiratie voor mijn huis, kleding, haar en DIY en ik was al zolang op zoek naar een goed moodboard voor mijn vindsels (vroeger stonden al die plaatjes op mijn pc in onhandige en saaie mappen)... Ik wordt er alleen maar heel erg blij van...Nu nog een manier om pinterest levensgroot als moodboard op mn muur te krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De verslaving gemorste langzaam naar Duitsland.
    Ik moet bekennen ik ben verslaafd.
    Mijn Pinterest http://pinterest.com/kichi75/

    Ik kijk uit naar uw bezoek. Groeten uit Duitsland Nicole

    BeantwoordenVerwijderen