Ikea, maar dan anders. The sequel.

woensdag 15 juni 2011


Nog voor het succes van het bollenrokje, zat ook een bollenbroek in mijn hoofd. En net als het een goede sequel betaamt, is ook dit een flauw afkooksel van de eerste creatie. Ja, ook ik heb zo mijn favorieten onder mijn maaksels.

Ik probeerde voor het eerst het flat front pants uit en dat ging goed. Het Lief vond het nog nét kunnen, maar de zoon trok meteen zijn eigen broek uit en wees resoluut naar 'die groene'.

Uit dat grote dekbed kwamen ook nog twee reversible bags. Eentje beloofde ik aan haar en de tweede, die mag weg. Hou het hier in de gaten, want het lang beloofde weggeeffeestje is nu heel dichtbij.

Ikea pantsrok & broekserieusallesbijelkaaronnozelheil

Zoals u ziet, show geven kunnen mijn jongsten als de besten.

49 opmerkingen:

  1. Oh maar wat een kleurenfestijn zeg! Ik word er helemaal vrolijk van en dat is heel moeilijk tegenwoordig. Uw schatjes kunnen trouwens poseren als de beste, die snoetjes op die derde foto hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Oontje!!!!!!! Ze zij echt super! De kinderen en de kleertjes. Ik ga voor je blog liggen voor de give away ;-)
    Ik heb er trouwens ook eentje (maar het appeltje heb je al, weliswaar in een andere kleur ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi

    De broek is leuk, de tassen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben meestal pro 'effen broek, opvallend bovenstuk' maar ik moet mijn mening misschien herzien...
    En wat een snoeten, die twee! Je jongste al eens voorgesteld aan Barbara Decré?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amaai, zaaaaalig goed gelukt! Ik denk dat ik toch ook eens langs Ikea ga :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Ik vind het heel mooi dat die broek grotere bollen heeft, da's iets stoerder en toch passen ze perfect bij elkaar (broek en rok, en je 'jongsten' natuurlijk ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie creaties en je hebt er nog leuke foto's van genomen ook :).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat broekje, zalig! Had ik een zoon gehad, dan stond dit zeker op mijn to-do-lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig!! Groot gelijk heeft hij om de groene broeken te verkiezen boven alle anderen... Die tassen... :-) Ik kijk er al naar uit en begin alvast te duimen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lol, Ilse. Maar je hebt gelijk. Extra breed en lekker lang. Ik zag het precies groots, toen we gingen samenwonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi, LOVE Ikea!!!
    En Love Uw creaties!!
    Herlinde*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi mooi mooi!!
    ene luie tip in ruil voor een tas? ;-)

    kinderbroekskes:
    ik leg mijn zijnaad van het achterpand tegen de zijnaad van het voorpand bij het knippen, op die manier heb ik 2 patroondelen ipv 4, moet ik 2 zijnaden minder stikken, heb ik geen zijnaden in de broek en een broekske op no time
    wat zeg je me daarvan?
    (dat ik echt veel te lui ben mss??)

    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ ziggy: ik paste dat ook al toe bij poppenbroekjes, maar bij echte jongensbroeken heb ik precies toch liever een zijnaad. Maar kijk, je maakt anderen wel blij met de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er is maar één woord nodig! Geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi gedaan ! Echt mijn lievelingskleuren dat stofje... Ikea geraakt nog uitverkocht :)
    Echt tof om te zien dat dat soort stoffen ook prima bruikbaar is voor kledij & dat iemand dat effe uitprobeert en ik daar zomaar mee mag van genieten !

    Groetjes, Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel tof broekske! En die foto's zijn geweldig! Zo grappig. 'k Zou ze eens naar Ikea sturen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig, zeg. Ik vind groen elke dag mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ...kwestie van de broer/zus band wat aan te sterken!
    Zalige maaksels en dito foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niet te doen gij! (en die 2 jongste van u) :-) Heel heel leuke broek én rokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. fantastisch, schoon allemaal - en wat een sterke strijkplank hebt gij - of anders echt wel pluimkes van kinderen, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wow! I LOVE it! Great colors, great photos. Cute kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @ lies: ik het ze allebei, een sterke strijkplank én pluimpjes van kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, zo mooi, de broekjes, de strijkplank, de tas en de snoetjes! Ik zou de foto's ook eens naar Ikea sturen, misschien kom je dan wel in hun familieboekje daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben fan van uwe jongsten zijn kapsel.
    Maar echt fan he.

    En ook wel van de tassen (heb er ook 1!) en het broekske en het rokske.
    Maar dat kapsel, dat is echt wel de max.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vrolijk! Ik vind de meisjesschoenen ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo'n tof broekske, dat model moet ik ook eens testen! en natuurlijk zalige foto's maar dat zijn we al gewoon hier. en dat dekbedovertrekstofje laat ik nu zeker nog een jaar of twee schimmelen in mijn kast anders word ik aanzien als een 'achterdoener' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @ de vliegjes: maar je moet dat helemaal niet laten liggen in je kast! Ik heb niet het alleenrecht op 'dekbedkinders' :) Doe maar gerust!

    @ Nele84: allé jong, ik ben al maanden aan het twijfelen over zijn haar en had nu net beslist dat het er allemaal af ging. Nu doe je mij weer twijfelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mooi mooi mooi! De kindjes, de strijkplank, de creaties: prachtig!!!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Knap, als ik er 's avonds onder m'n groen gebold dekbed kruip moet ik aan jou denken. Zomaar je schaar daar durven inzetten! Maar als ik zie wat jij er van maakt, ja dan .... Welk patroon gebruikte je voor het rokje?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat mooi gedaan zeg prachtig plaatje zo. Niet alleen de kleren zijn goed gelukt maar ook de foto's passen bij het geheel. Die gele schoentjes ook.. Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @ joppe: ik gebruikte de eerste keer deze handleiding, maar ondertussen maak ik ze al met mijn ogen dicht:

    http://polkadotjes.blogspot.com/2010/10/tsjilp-tsjilp.html

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het Ikea promotieteam. Mooi idee voor hun nieuwe catalogus :)Mooie kinderen met mooie kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. FANTASTISCH! Ik denk dat dit wel een van mijn favoriete blogposts ooit is! Schoon, heel plezant!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Amai, ik vind de zoon zijn broekske wel héél schoon eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ow, wat gaaf, de rok én de broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. These are all gorgeous!
    I love the fabric selection!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. So great what you made out of this fabric!
    I love the shorts :)

    sunny greetings from Spain
    (your new follower)
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Het weggeeffeest laat ik voor de anderen, ik kom hier gewoon nog even mijn schade inhalen en zeggen Ik hartje GROEN ergo Ik hartje DEZE FOTO's!

    BeantwoordenVerwijderen