When papier meets garen

woensdag 22 juni 2011


Al jaren sleep ik een papierverslaving met me mee. Papier in alle kleuren en texturen, tien jaar geleden was ik er net zo door begeesterd als nu door stof. De collectie die ik toen aanlegde, komt nog altijd goed van pas. Om uitnodigingen te maken, bijvoorbeeld. Of bedankingskaartjes voor de juffen. Al is het aspect 'naaien' nooit veraf.

kaartjes jufkaartje groen bloemkaartjes jufkaartje in envelop

En nu u hier toch bent, gebruik ik u graag als testpubliek. Zeg eens, is die voorkant van die uitnodiging duidelijk?

uitnodiging verjaardagsfeestwiewanneerwaarwat

34 opmerkingen:

  1. Zo te zien wordt er eentje zes jaar... Niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk idee. Dat wordt er eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh leuk, de dochter wordt zes en geeft een feestje... Dit idee ga ik gewoon pikken in september, ik voel het :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk hetzelfde als Lies.
    Heel mooie uitnodiging!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier nog een papierverslaafde...
    Ik maak deze vlaggen altijd als ik nog vlug een verjaardagskaartje moet maken. Geeft super resultaat en is lekker snel.
    De voorkant wordt vast begrepen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie kleurtjes + verjaardag = feest!
    ééntje om te onthouden!
    groetjes, mimixxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk gemaakt hoor! De voorkant had ik ook zo begrepen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht: 5 vriendjes + 1 jarige = feestje. Maar ik ga het dan ook altijd te ver zoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 5+1=6, een zesde verjaardagsfeestje lijkt me toch vrij logisch? Mooi gedaan, ik ga dit ideetje wel eens pikken van u;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de link naar 6 jaar had ik niet meteen, wel het feestje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk! Ik durfde dat nooit, in papier stikken. Ik ga dat zeker eens testen. Ik vind de uitnodiging wel duidelijk. Er staat toch ook 'feestje' op voor wie het niet snapt :).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ontzettend leuk gedaan :)...

    Een feestelijke uitnodiging!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. TOF, wat een goed idee zeg!! Blij te horen dat ik niet de enige ben met dergelijke verslavingen ;-) Ook nooit geweten dat je papier onder de naaimachine kon leggen. Wat je al niet oppikt op leuke blogs.
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke uitnodiging :-)
    Misschien ga ik 'm wel namaken (mag toch wel?), we nodigen toch niet dezelfde kindjes uit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. LOL, ik dacht, twee ouders, drie kinderen, plus nog een kindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht ook eerst, er zijn er reeds vijf en jij mag er als 6de bij op mijn feestje. En toen las ik de reacties hierboven en dacht ik : natuurlijk ... er wordt er eentje 6 jaar ! Sowieso denk ik dat het heel duidelijk zal zijn voor wie de uitnodiging krijgt voor het feestje !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik dacht eerst dat er sprake was van gezinsuitbreiding met een zesde lid, maar een zesde verjaardag is inderdaad logischer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ Poes P & Mme: Vijf gezinsleden is meer dan genoeg, dank u.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, ik dacht ook aan een 6de gezinslid. Maar ik roep als excuus mijn beroepsmisvorming in ;-). Heel mooi kaartje wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik dacht dus ook echt precies hetzelfde als Mme en Poes.
    En ik vind: er kan altijd nog eentje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele mooie & persoonlijke uitnodigingetjes! En Ooo ... ik wordt er helemaal nostalgisch van. Vier jaar geleden heb ik een hondertal geboortekaartjes aan elkaar gestikt. ook zo met een hoesje en een kaartje erin. Waar is den tijd gebleven...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel duidelijk en prachtig!
    Hoera voor O!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Da's nogal wiedes, een zesde verjaardag!
    Ik ga dat ideetje ook wel eens pikken, als ik mag.

    Ik heb een broek (of twee) voor u.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke papiertjes, jammer dat het geen stofje is! En het is overduidelijk (zelfs voor mijn postnataal warhoofd ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zou graag juf zijn van jouw kinderen :) Mooi hoor, sober en kleurrijk tegelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goed gevonden en zeer mooi. De creativiteit kent hier werkelijk geen grenzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. zeer duidelijk, een zesjarige!!! hoera!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi! En origineel! Net als al je projecten eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Bedankt voor je idee! Ik heb ze ook gemaakt, maar net iets anders!

    http://creadientje.wordpress.com/2011/08/15/naamslingers/

    BeantwoordenVerwijderen