Een Antoinette voor een kleine fan.

donderdag 29 maart 2012


Er was een tijd dat de dochter bij het invullen van vriendenboeken vroeg: "Idool? Wat is dat?" Later werd dat een kordaat: "Ik héb geen idool!" Tot Femke, het meisje uit Junior Eurosong, het hart van de dochter beroerde met een zoetgevooisd stemmetje en dito liedje dat het Lief en ik bij momenten horendol maakte. De dochter zong en danste en ging helemaal op in haar Femke-zijn.

Toen mevrouw Spiegelstiksels, de madam achter de fantastische Antoinette jurk, mij het patroon gaf dat aangepast was aan het fijne lijfje van de dochter, maande ze me aan om het in 'een teststofje' te doen. Dochter en ik trokken wederom richting Artevelde en gedecideerd wees ze het stippenstofje aan. De Femke-jurk was geboren.

Antoinette_°

Alleen moeten we nog oefenen op een strik die het spelen overleeft.

Antoinette
AntoinetteAntoinette

Uiteraard kon ook bijbehorend schoeisel niet ontbreken.

Antoinette

Een klein meisje, met - als we niet kijken - toch een beetje sterallures.

Antoinette

47 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. En hoe zit het met die van jou? :)

      Verwijderen
    2. Nog geen "tijd" gehad :-)
      Ik vind deze echt schoon, zeg!

      Verwijderen
    3. Maar dan wel met een fel pulleke erop, want anders is het een beetje te flets voor haar. Met dat blauw is ze om te stelen :)

      Verwijderen
  2. Smelt, smelt, smelt, smelt... Isn't she incredibly adorable?!!
    De trotse papa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooitje! De Femke-golf heeft hier ook gewoed, met plopsa-signeersessies en dan niets durven zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha, de oudste haar stof voor haar "femke-jurk" ligt hier ook al even te blinken. Al wou ze grotere bollen, 'k hoop dat ze geen Minnie mouse allures krijgt.

    Wat ben ik verliefd op Antoinette. En laat me juist nu de schaar en plakband bovenhalen om de papiertjes aan elkaar te plakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht, toen ik je het patroon toestuurde: "Ze zal wakker worden met het patroon in haar mailbox." :)

      Verwijderen
    2. Ja, daar heb je gelijk in... dat mailtje zorgde voor een grote glimlach aan de ontbijttafel. Maar het ongeduld zal nog wat moeten gesust worden. A4 pdf patronen en Amerika, dat gaat niet samen, verdorie :s

      Verwijderen
  5. Mijn zusje vraagt hier ook al lang om een 'Femke jurk'. Jouw dochter staat er in elk geval super mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit weer een prachtige stoffencombinatie. Ik heb vanmiddag ook het patroon aangepast en ga vanavond de stof knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. SUPER mooi! net als de vorige! En de papa heeft alle recht om trots te zijn!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige Antoinette! Ik moest even femke junior eurosong googlen voor ik het concept begreep, maar deze is wel oneindig keer mooier, petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie uitvoering! En met dat blauwe vestje is het helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!
    Ik heb een dochter die sandalen met bolletjes zoekt, waar vond je die? (en zouden ze ook in een maat 37/38 bestaan?)
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Berca.
      En je hebt geluk, denk ik.
      http://shop.berca.be/index.php?cPath=1000_1003_20171003

      Verwijderen
  11. Leuk hoor :) en een prachtig 'model'!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sandaaltjes van birckenstock? Onze buurmeisjes hebben die ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WAUW! Dat zou hier ook in de smaak vallen, echt leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi!
    maar ik vraag me na het lezen af, is het patroon uit de VK shop geschikt voor smalle lijfjes of moest het daarvoor juist aangepast?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het bovenstukje is een beetje smaller gemaakt, omdat de schouderbandjes naar beneden zouden zakken door de diep uitgesneden rug. Je kan het zeker zelf wat smaller maken. Gewoon goed passen voor je het ineen zet, of de juiste maat kiezen aan de hand van een passend kledingstuk.

      Verwijderen
    2. dank je voor je reactie. het patroon moet nog even wachten, maar dat weet ik wat me te doen staat!

      Verwijderen
  15. Supermooi!!!

    Ik maakte tot op heden nog geen kleedjes en vraag mij nu af of deze versie doenbaar is voor een eerste keer. Ik vind het zo'n mooi modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast wel. Als je paspel kunt bevestigen en een blinde rits kan insteken, dan kan je het zowiezo. Als je dat nog niet hebt gedaan, dan is het zeker en vast de moeite om dat te proberen. De uitleg is heel goed. Het lukt je vast wel.

      Verwijderen
  16. Ons kindjes hebben dezelfde sandaaltjes maar dan van Kickers. Ons meisje gele met witte bolletje, onze jongen met camouflage kleuren. Leuke sandaaltjes !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O wat een mooi meisje is ze toch! In een heel mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterend. Ze heeft een prachtige stoffencombinatie gemaakt. Dat blauwe vestje staat er heel mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zeeeeeeerrrrrr mooi, leuke kleurtjes I LIKE IT

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw zeg, het past allemaal zo perfect bij elkaar! En een heel mooi jurkje, chique!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooi zomers! ik ben ook al aan versie 2 van de jurk bezig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wil een dochter, ik wil een dochter, nu direct als 't kan :-)
    Schoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig weer! En met dat blauw pulleke zeg!!! Ik wil nu tijd om dit te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Prachtig weeral" had duidelijker geweest nu ik het zo zie, alhoewel het weer toen duidelijk ook nog prachtig was ;-)

      Verwijderen
  24. Weeral heel mooi! Bedankt voor de tip van de sandalen; mijn ene dochter wou rode polkadot sandalen met plakkers en heeft ze nu ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ow! Wat mooi!! Ooit hè, ooit, probeer ik het ook eens ... tot die tijd verlekker ik me wel hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hallo Oon,
    ik las ergens dat dit patroon in de Van Katoen webshop werd verkocht maar…
    kan ik het nog ergens kopen voorzover je weet?
    lieve grtjs
    en nog veel goede moed… mei word vast een toppertje (zeker nu je opnieuw naaien kan :)

    BeantwoordenVerwijderen