Oon-Antoinette

zondag 25 maart 2012


Antoinette is my middle name. Serieus. Dit jurkje moést er dan gewoon ook eens komen. Ik had mevrouw Spiegelstikstels hoogstpersoonlijk op mijn blote knieën om het patroon gesmeekt, ware het niet dat zij zélf zo onbaatzuchtig was en het aan Van Katoen aanbood. Acht gretig knikkende hoofdjes bij het Van Katoen team. Ach ja!

antoinette°

Yours truly mocht dit pareltje testen. En overwon daarmee haar nonsensicale angst voor jurken. Haar dochter vond het fantastisch. Ze had beslist 'Amazing!' gezegd, als ze van het bestaan van dat woord afwist. Maar zelfs zonder een Amazing! zag ik dat ze keihard fan was. Op dit jurkje wachtte ze al twee jaar. Effenaf simpel, maar met wat voor een resultaat!

Het moeilijkste aan dit jurkje was eigenlijk de stof kiezen. Uùùuren spendeerde ik, samen met haar, bij Artevelde, kiezend en combinerend uit die eindeloze voorraad stoffen. Eerst werd het geel met iets petrolachtigs, maar bij nader inzien koos ik toch maar voor donkerblauw.
Het patroon stelt voor dat je de paspels aan de mouwen en de zakjes in contrasterende kleur kiest, maar ik gokte erop dat wit het geheel nog wat zou oplichten. En dat is nu echt het mooie aan dit patroon. Of je nu gaat voor effen, in een of meerdere kleuren, voor een print, gestipt of gestreept, het jurkje blijft stijlvol.

AntoinetteAntoinette AntoinetteAntoinetteAntoinette

Het patroon is te koop voor een schamele €5 in de Van Katoen patronenshop.

56 opmerkingen:

  1. en ik liet dit juist aan Kaatje zien, en ze wilt het ook!! PRACHTIG!! Je stoffenkeuze is super en je dochter staat er prachtig mee (heerlijke schoenen ook!).
    Ik heb dus meteen op vraag van dochterlief een patroon besteld, ik kreeg het al binnen op email en morgen print ik het uit.... Nu het stof nog... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oon! Het is perfect gewoon! En nog mooier aan je dochter dan op de kapstok, ideale kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt geweldig chic zeg! Ik krijg gewoon zin om er ook ééntje te maken voor mijn dochter ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!! Jammer dat het patroon niet vanaf maatje 80 is.... Ik moet nog even wachten tot mijn dames erin kunnen maar dan ga ik het zeker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt geweldig!!! Ik ben ook zo zwaar fan hé van dat patroon! En mijn dochter heeft dezelfde schoentjes maar in het blauw :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, en mooie kleuren ook! Als ik hier een dochter rondlopen had, had je me waarschijnlijk overtuigd! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai, prachtig! Dochter, kleedje, schoentjes ... het plaatje klopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan ook wel dienen als communie-outfit, zou ik denken. Heel stijlvol! En die schoenen passen er natuurlijk perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel mooi! Ik heb gisteren in de VK-shop getwijfeld om het te kopen maar vrees dat de moeilijkheidsgraad nog een beetje te hoog is voor mijn beginners naaikunsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor! Ik vind de achterkant ook heel leuk, met dat ritsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoals je zegt, gelijk hoe, het is gewoon zo schoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai wat een knappe dochter! In een heel knappe jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In dit stofje vind ik de jurk echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw zeg!! Jou versie mag er wel wezen. 't Zal wel zijn dat ze trots is. En zo af, met de bijpassende schoentjes!!
    Ik weet nu al dat ik ook uuuuuuuren zal moeten kiezen, en dan wellicht nog tig keer van gedacht verander.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er twee af, in verschillende stoffencombinaties, maar er zullen er nog wel volgen, denk ik. Er ligt al een hele stapel klaar waaruit ik wil kiezen :)

      Verwijderen
  15. Zoooo mooi!!! Je doet me super veel zin krijgen om ook zo een jurkje te maken. Zal alleen eerst nog op zoek moeten naar een dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gespierde kuiten!
    Geslaagde combinatie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hou van jouw versie, van de kleuren, van de combinatie met de schoenen, van die lieve snoet, én van de foto's. Wat een liefde zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zit hier met open mond naar mijn beeldscherm te staren...zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig! En amai, wat een gespierde kuiten heeft jouw dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooh wauw, ik ben zo jaloers! Ik heb het patroon ook, het zal voor de jongste dochter worden denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een keurig jurkje! Jammer dat we geen bruiloft ofzo in het verschiet hebben want dan had ik 'm zeker gemaakt!

    Draagt ze dit ook naar school, of alleen voor feestelijke gebeurtenissen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig! Het is niet zo verantwoord om jongens een kleedje aan te trekken zeker ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die foto's zouden wel wat volk lokken :)

      Verwijderen
  23. Wat een prachtig kleedje! Hele mooie combinatie van stoffen en kleuren. Ze straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. mooi mooi! ik kan niet wachten tot ik het kan maken! Ik heb het patroon al geprint, ben al om effen katoen geweest in 'De Strek' in ledeberg tijdens mijn middagpauze, en ga straks na het voederen van man en kind aan de slag!
    jouw versie is zo mooi en klassevol!
    Hier ook dezelfde schoentjes, maar in het rood :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah ja : vraagje, ik zie dat het patroontje maar tot 128 gaat - ik zou een maatje groter nodig hebben voor onze jongste. Valt het groot uit - eerder klein? Zou het te doen zijn om het wat aan te passen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, ik heb het patroon zelf niet gebruikt, maar een aangepast versie voor mijn fijn meisje. Het patroon in de shop is dus voor 'normaal' gebouwde kindjes en ik denk dat vergroten je wel zal lukken. Meestal is er in de breedte niet zoveel verschil, hé?

      Verwijderen
  26. Heel erg mooi! Ik zou eigenlijk ook al maat 134 nodig hebben.
    Jammer. De schoenen vind ik ook prachtig. Welk merk is het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haar schoenen zijn van Gallucci, maar ook van Eli of Pépé vind je gelijkaardige modelletjes.

      Verwijderen
  27. Ik kom hier gewoon al voor de vierde keer terug. Dat valt me ook niet vaak voor. Helemaal in de ban. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oooh,prachtig! En zo'n complete outfit seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooi jurkje!! (ook mooie gele schoenen trouwens)
    Dus ik dadelijk kijken voor dat patrook...is maar tot maat 128 en mijn dochter minstens een 140 nodig....zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik wil graag dit patroon kopen, maar blijkbaar is het niet meer te krijgen bij Van Katoen... de actie en verkoop is gestopt...
    Is er iemand die mij nog aan een patroon of kopie of scan kan helpen?
    graag mailtje naar yayalies@hotmail.com

    please.....!!!???

    BeantwoordenVerwijderen
  31. The dress is beautiful. I wish your blog could be translated to English! Do you know where I can I find the pattern for that dress in English?
    Many thanks!
    Jeannie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hey
    Ik vind dit kleedje ook ontzettend mooi !
    blijkbaar is het niet meer te krijgen bij Van katoen want shop werd stopgezet. Nu heb ik al dagen het net afgezocht en vind ik op vele blogs mooie versies van het Antoinette kleedje maar geen patroon !
    Kan iemand mij alsnog aan het patroon helpen?
    Ik zie mijn dochter er deze zomer al mee pronken.
    Alvast bedankt
    groetjes
    Rita
    rita.dirven@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi hier idem! Ik kan ook niet meer aan het patroontje geraken..; iemand die me kan helpen aub?
    charlotte.depreitere@skynet.be
    alvast superbedankt!

    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb ook enorm veel interesse voor mijn 4 jarig dochtertje..., Iemand?
    stephanie.deroover@hotmail.com

    Alvast bedankt!
    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen