Verjaren tussen stofjes

woensdag 14 maart 2012


Zoals het alle jaren gaat, is het 'plots' mijn verjaardag. De kinderen kijken daar meer naar uit dan ikzelf. Hoe zou u zelf zijn als de jaren hun sporen beginnen na te laten?

Thuisgekomen van school verkondigde de dochter trots dat ze 'een cadeautje voor mijn verjaardag' had. Maar dat ze het nog niet ging verklappen, want anders was de pret er af. Het was namelijk mijn verjaardag nog niet. Toen ik voorzichtig vroeg of het misschien stofjes waren betrok haar gezicht. 'Hoe weet je dat nu toch, mama?' Haar teleurgestelde blik verdween als sneeuw voor de zon toen ik haar troostte met de woorden dat zij me toch wel ontzettend goed kent en dat ik dolblij ben met het vooruitzicht op nieuwe stofjes. Haar gezicht klaarde op. Aarzelend vertrouwde ze me toe: "Jij kiest graag stofjes, en dan kan je daar een kleedje voor mij mee maken. Of twee kleedjes. Of een rokje. Je mag kiezen, hoor, mama." Goed gezien, dus.

En zo kreeg ik bonnen van Vermiljoenshop, vrij te besteden aan mooie stofjes. Er zit altijd wel 'iets' in mijn winkelmandje, dus de keuze was snel gemaakt. Wist je trouwens dat Vermiljoen je voor je verjaardag ook een mailtje stuurt met een kortingscode? Log in en vul bij 'mijn gegevens' je geboortedatum en op je verjaardag krijg je een mailtje. De code blijft een maand geldig. Als dat niet fijn is. Net op tijd om te combineren met je cadeaubon, want ja, combineren kan. En bovendien ontvang je bij je bestelling ook nog loyaliteitspunten. Het kan gewoon niet op!



Ondertussen is Vermiljoenshop al een gevestigde waarde en vind je er de kleurrijkste stofjes van het land. Vanaf vandaag kan je er ook terecht voor effen stof uit de collectie van Robert Kaufman, ecologisch en voorzien van het Oeko-Tex® Standard 100 label. Maar ook boordstof en tassenband behoren sinds kort tot het assortiment. En voor de liefhebbers van fluo: je vindt er nog steeds de zachtste flockfolie waarmee je t-shirts en tasjes in een mum van tijd omtovert tot een waar collectors item.

Effen stof Robert Kaufmann bij Vermiljoenshop

De bonnen waren uiteraard niet voldoende voor al dat moois. Sommige stofjes zijn er gewoon om te koesteren.

vermiljoenvermiljoenvermiljoentricot

Als u veel tijd had, en mocht kiezen... waarmee zou u dan beginnen?

46 opmerkingen:

  1. Die groene aapjes, ze zien er zo goedgeluimd uit.
    Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zou ik kiezen... goh, foto 1, foto 2 en foto 3. M.a.w. alles dus. Tzijn zo'n mooie stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gelukkige verjaardag! en wat een zalige kado dat je gekregen hebt, moeilijk kiezen uit zoveel mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Ik vind de onderste groene of de 2e van boven leuk om mee te beginnen. Geeft mij het gevoel van de lente:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil je wel iets zien maken met het bovenste tricot'tje van de laatste stapel - dat is zo'n mooi stofje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hé? Ik heb daar al plannen mee. Soon to be revealed!

      Verwijderen
  6. Ik zou beginnen met het blauwe kastelenstofje en zou er een kistje mee stofferen ofzo! DAarin worden dan alle geheimpjes gekoesterd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lucky you!
    Bij mij denken ze nog steeds niet aan "ze houdt van stof" als ik aan een cadeautje toe ben :-)

    xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, poor you! Zal ik ze eens een hint geven? :)

      Verwijderen
  8. Hieperdepiep ! Ik zou voor de bovenste gaan: blauw, geel, oranje bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon verzameling stofkes zeg.
    Toffe cadeau moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die met egeltjes en hertjes is ook wel heel erg lief! Maar met die met de takelauto kan je weer iets heel moois maken voor een stoere vent! (of stoere meid, dat kan natuurlijk ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is net ook mijn probleem: tijd en niet kunnen kiezen.. Wel een superleuk cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat grappig dat je ook de tricot met de aapjes hebt uitgezocht. Daar was ik ook helemaal verliefd op. Ik heb er intussen een T-shirt van genaaid. Misschien vind je het leuk om even te kijken: http://www.flickr.com/photos/oddwise/6826578472/.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hieperdepieper! bovenste tricot en Petit Pan stofke, daar zou ik wel raad mee weten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die aapjes, de max. En een gelukkige nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkige verjaardag! Ik zou gewoon niet kunnen kiezen... Zoveel mooie stofjes. Ik zou wel een rokje willen maken van de vogeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Mooie stofjes heb je uitgekozen!!! En veel!!! Van de één-na-laatste foto het aqua stofjes met de vogeltjes?!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super cadeau! Gefeliciteerd en ik hoop dat je net als ik (ja, ik ben ook jarig) een fijne dag hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalige cadeau, ik zal dat hier ook eens 'vermelden' in de hoop dat het blijft hangen ... tot in september. Een gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkige ver-stof-dag haha!!! Veel plezier ermee!!!
    Ikzelf heb juist een kleedje gemaakt voor dochterlief van little forest stofje ( maar het andere dan dat op je foto staat). Ik wacht alleen nog op elastische biais die ik bestelde via internet om het af te werken
    Maren (http://hoemmelke.blogspot.com/)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Proficiat met je verjaardag ! Dat waren wel veel bonnen precies ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ooooooh.... zeg wat een schatten!!! euhm... ik zou starten met??? dagdromen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkige verjaardag! Jij verjaart precies een week voor mij, dat ga ik vanaf nu niet meer vergeten xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De groene aapjes! En een heel erg fijne verjaardag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gelukkige verjaardag!
    De bovenste tricot is geweldig. De takelautootjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoera voor jou!!

    En gaat ge nu vertellen dat dat allemaal in uw huis ligt? Of zijt gij live gaan shoppen... Allee jong, in dat eerste geval word ik lichtjes groen van jaloezie! Maar het is u gegund zenne, daar niet van. )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euh... dat is enkel het deeltje dat van bij Vermiljoen komt...
      Daarnaast heb ik nog stapels andere stofjes...

      Verwijderen
    2. Ik geloof u. :) Maar ik bedoelde eigenlijk "allemaal vérs in uw huis".
      Misschien las ik uw tekst niet goed. Mijn gedachten waren verzonken bij het zien van de stapels schoon stofkes. Dat ik de rest van de maand brood met water zou moeten eten van de wederhelft als ik dat in één keer in huis haalde, zoiets. ;)

      Verwijderen
  26. oh ja, dat is nu net waar ze mij ook altijd blij mee kunnen maken se! Zalig.
    En wat een prachtige collectie heb jij toch!
    En oh ja, ik zou het bijna vergeten, nog een hele fijne verjaardag!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Goh, het blauwe met de gele bloemetjes? het bovenste petit panneke? Happy Birthday Oon!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Vanharte. Ik zou gaan voor die blauwe met de witte/gele bloemen. Mooie rok of jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een heel gelukkige verjaardag - maar dat kan al niet meer stuk, denk ik zo. Je hebt toch niet al die stofjes van op de onderste 3 foto's gekregen voor je verjaardag? Of toch wel? Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, hoor, niet allemaal voor mijn verjaardag. Maar die komen wel allemaal van bij Vermiljoen.

      Verwijderen
  30. Schoon collectie! De bovenste petit pan, definitely... Enne, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gelukkige verjaardag!! Prachtige verzameling, ik zou ook met de retro bloemen bovenop de laatste stapel beginnen. En, misschien een beginnersvraag maar zijn alle stofjes bij jou voorgewassen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Tricot zeker, want dat krimpt wel tot 10%. Maar ook katoen was ik voor nadat ik de wastest zag die Spiegelstiksels op haar blog postte.
      http://spiegelstiksels.blogspot.com/search/label/krimpen

      Verwijderen
  32. Goh, zoveel keuze en zoveel moois... Moeilijk, hè!
    En een gelukkige verjaardag! Beter een jaartje ouder worden dan nooit meer te verjaren, troost mijn broer me altijd. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gelukkige verjaardag! Zo mooi al die stofjes. Ik zou voor het onderste groene stofje op de laatste foto gaan. En hebt ge ook tijd gekregen van de om al die stofjes te verwerken?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik zou beginnen met een taart te eten.
    Gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. gelukkige verjaardag!
    wat een mooie stofjes! ik zou ze eerder in mijn niet-in-knippen-wegens-veel-te-mooi stapel leggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Van harte gefeliciteerd nog. Ik vier morgen mijn 40ste, ahum.
    Ik wil óók stofjes.
    Die blauwe met die geelwitte blommen. Zomaar voor de heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen