Zacht. Zachter. Zachtst.

donderdag 1 maart 2012


Ijverige lezertjes verdienen extra ondersteuning. Niet alleen in aanmoedigingen, maar ook in kussens. En een deken. Zo bouwen ze een nestje, waar ze lekker in kunnen wegzinken. Net als in hun boek.

Van deze vossenstoffen wilde ik eigenlijk broeken maken, maar ik kreeg een beetje schrik voor kapotte knieën. Dekens en kussens zullen net iets langer meegaan. Hoop ik toch.

Van een restje fleece maakte ik een zachte achterkant. Het favoriete kussen van de hele hoop!

vos_indiaan
vos_maria
stapel vossen
o leest vos

De streelzachte softfleece komt van Artevelde, de vosjes van bij Vermiljoen.

33 opmerkingen:

  1. ziet er zalig zacht uit :), kzou er zo onder willen kruipen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zalig! Daar zou ik graag onder kruipen of op liggen...Heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zijn zelfgemaakte dekentjes ook altijd een succes. En die vossenstof is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. daar zou ik ook heel content mee zijn. Mooie stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooie stof :) En ze zien er echt prachtig uit. Ga toch nog eens zelf een moeten maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig stapeltje vossen!!! Het staat ook hoog op mijn prioriteiten lijstje, dekens en kussens,...
    En goed idee van die fleece achterkant! Maakte je het dan met een fleece-flap, dat kussen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, diene fleece jong! Ik ga daar ook nog eens naartoe, naar Artevelde. Ik moet geloof ik binnenkort eens in Gent zijn voor 't een of 't ander ;-).
    Hier liggen ook vosjes voor een kussensloop. De petroleumblauwe. Denkt ge dat dat nog met iets anders te combineren is, dan met bruin? Ik had ook bruine paspel in mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met fuchsia of met lime of citroengeel. Lijkt me.

      Verwijderen
    2. Ja, fuchsia of iets geligs zou ik ook overwegen. Zeker met een witte of lichte achterkant. Dat fuchsia zou daar wreed schoon op uitkomen.

      Verwijderen
    3. nele, wij gaan artevelde gewoon leegkopen, al die fleece mee richting leuven;)

      Verwijderen
    4. Oh zoveel advies. Dank! Ooit eens komt het resultaat wel op mijn blog ;-).

      Verwijderen
  8. Zo'n kussen onder mijn hoofd (de zachte kant naar boven) en zo'n deken over mijn lijf (de zachte kant naar beneden). Meer moet dat niet zijn, die eigenste moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhhhh mooi! Jammer dat je vanachter de computer niet even kan voelen hoe zacht het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb net ook weer zo'n deken gemaakt. En jouw versie is weer prachtig. Ik blijf fan van die vossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zzzzzzacht! En mooi!
    Het brengt me op ideetjes; ik heb ook net fleece-stof gekocht maar wist nog niet goed wat ermee aan te vangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zalig!
    (en ik hoop stiekem ook Stig een kind wordt dat graag zal lezen... heimwee naar dat ongestoord genieten)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En weederom met zo'n perfect paspeltje ertussen! Hoog tijd dat ik mij daar ook eens op gooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Qua aanmoediging kan dat tellen zeg! Zeer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Héél mooi en knuffelig! Ik ga hier volgende winter wat dekentjes proberen te maken. Nu zijn de lente- en zomerkleertjes aan de orde hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie combinatie dat blauw en bruin!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schitterende combinatie, zo dat bruin en blauw, echt prachtig.!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. welke afmetingen gebruik je? ik maak vooral voor baby's een 80x100 cm maar is dat nog groot genoeg voor grotere kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak er meestal van 150 cm op 110 cm. Die zijn groot genoeg voor kinderen. Voor volwassenen maak ik ze meestal nog wat groter.

      Verwijderen