maandag 21 mei 2012

De outfit van twee keer niets.

U kon er hier al niet naast kijken en hier beloofde ik u nog meer geel. Dat leuke outfits niet bovenmatig duur moeten zijn, dat is hier wel een bewijs van. Een gratis stofje voor de rok. Een witte t-shirt van de Wibra en een half blad flockfolie. Het geld dat ik dan niet aan kleren besteedde, gaf ik dan met plezier aan haar Gallucci schoenen uit.

Het rokje is de market skirt, die ik nog nooit eerder probeerde. Heel snel klaar, maar zo'n opgefrommelde tailleband, ik weet niet of dat nog voor herhaling vatbaar is.
Het t-shirt flocken duurde ongeveer even lang als de rok ineen steken.

neon bike oon
neon outfit

neon skirt

Hier beginnen we aan het grote prutswerk, schaartje en breekmes in de aanslag!

bike voor

En dit houden we over:

bike na

Zo, simpel en snel.
Maar, ben ik nu de enige met een fascinatie voor dat fluo?

42 opmerkingen:

  1. prachtige outfit en eigenlijk wil ik ook zo'n schoenen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg cool zeg, ziet er helemaal hip uit.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk... zou mijn kleine meid ook prachtig staan dat geel ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supercool! Chapeau voor jouw flockwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is PrachTig, in al zijn eenvoud, meer moet dat echt niet zijn.
    En zo'n precies flockwerk, ik zou mijn geduld erbij verliezen, peins ik. Knap! Kleef jij je tekening met lijm op je flockfolie, alvorens uit te knippen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kleef het blad gewoon met enkele stukjes plakband op de flockfolie en dan knip ik door beide lagen. Ik ben er wel even mee bezig geweest, maar het resultaat is wel fijn. Als het lukt :)

      Verwijderen
    2. Zo deed ik het tot hiertoe ook, maar als je dan door de plakband knipt, dan lost de tekening toch van de flockfolie, op die plaats? Of doe ik iets fout?
      Oh, en ik ben ook helemaal te vinden voor fluo en ander geel.

      Verwijderen
  6. Neen, je bent niet de enige: zelfs de Veritas pikte de rage al op! Fluo gele oorknoopjes, ze presenteren ze in het hart van de winkel op een blaadje, en ze zijn nog best leuk ook.

    Mijn sjaal met fluo libellen is op Van Katoen helaas verdwenen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ja, heel jammer van die sjaal...

      Mertens heeft fluo biais in alle kleuren, dus zij zijn ook al mee :)

      Verwijderen
  7. Hier geen fascinatie voor fluo, wel voor fietsen en flocken, dus ik ben fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi!! En ik vraag me ook af hoe jij ervoor zorgt dat de tekening op de flockfolie blijft liggen tijdens dat hele knip- en snijproces. Hier en daar wat plakband is dan niet voldoende, denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, eigenlijk wel, hoor. Eerst alle kleine stukjes binnenin wegsnijden en dan als laatste de contouren. Dat blijft goed liggen, hoor.

      Verwijderen
    2. Aha, dan ga ik dat toch nog eens moeten proberen.

      Verwijderen
  9. Ik vind dat wel fris, dat fluo geel.
    En zo'n schoon kuiten dat die dochter van u heeft, niet te doen. Ge moet dat kind naar de turnles sturen jong, het figuur heeft ze al helemaal mee...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het. Ik verbaas me ook soms over al die spieren. Nu is ze een zwemstertje, maar ze wil niet meer voortdoen. Geen idee wat ze volgend jaar zal kiezen.

      Verwijderen
  10. een streepje fluo zoals hier bij jou is wel mooi! ma nie te veel overdrijven, want ik vind fluo al snel te. Ma hier keischoon! en een hoeraatje voor die flockfiets zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kristien beau1021 mei 2012 12:54

    prachtig werk en weer zo'n schone foto's! De schoenen lijken ook wel fluo!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kan ik goed geloven, dat dat flocken even lang duurde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh te leuk ! maar toch vooral de schoentjes ja hihi ! Heel mooi.
    De tailleband van het rokje vind ik niet echt mooi nee maar heeee met dat te leuke geflockte shirt erop ga je daar niks van zien hè.
    Ik stort me weer in het ombouwen van een zomerjurk van mezelf tot rok voor dochterlief, een uitdaging toch wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O hier ook een fluo fan... Er staat nog een blogberichtje klaar met een streepje fluo! Echt weer super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is zo leuk en veeeeeeellllll moeier dan eender welke collectie
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat flocksel is zalig! En dat fluo vind ik op een ander altijd heel leuk, maar hier precies niet. Ik ben dan ook in mijn pastelfase. Wie weet komt de fluofase nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. fluo rulez, vooral hoe jij het combineert met wit en grijs! de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Is dat het fietske van Bobo choses? Keileuk gedaan. En over een fluofan gesproken. Gij hebt precies mijn sjakosj nog niet gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een werk die fiets!
    Tof setje.
    Ik zal eens onze fluocollectie de wereld in sturen. Ge zijt niet alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ik heb die fiets net gepind! En in fluo helemaal super !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ooh mooi zeg ik heb ook fluo flock besteld!! superr

    BeantwoordenVerwijderen
  22. knap! en dapper om aan zo'n flocksel te beginnen.
    hoe lang blijven die schoenen zo blinken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot ze stuk zijn. Al doet spuug wonderen, zegt de dochter :)
      Ik denk: we zijn al bijna eind mei en tegen pakweg half september moet ze toch iets anders aan. Dus dat is maar 3 maand dat die kunnen dienen. Dan kunnen ze beter veel gedragen zijn. Toch?

      Verwijderen
  23. Heerlijk die fluo! Ik sloeg ook nog wat voorraad fluo flock in op petit bazaar gisteren. En sterk staaltje knipwerk die fiets!! En wat betreft de titel, ik telde idd een dertigtal euro neer voor de Bobo Choses versie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, maar écht is nog altijd beter, hé! Alleen was kleur niet helemaal wat ik in mijn hoofd had. Het fietsje is wel een super afbeelding. Bobo Choses is zoooo zalig.

      Verwijderen
  24. Schitterend!! Echt prachtig!!
    Ik ben ook in de ban van fluo, maar heb nog niet zo heel veel veroveringen...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Kei sjiek! Ik wou ook al zo'n fiets in fluogroen flocken voor onze fietsgekke zoon, maar...ben nog op zoek naar de perfecte afbeelding, ahum,zo'n beetje zoals hierboven! ;-) Binnenkort loopt hier een lookalike rond maar dan in mannelijke versie.

    De rok is trouwens ook wel geslaagd zenne.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mor allee, ik had toch beter diene fluo paspel voor u meegenomen dan ;-).
    Ik ben niet zo'n held in flockfolie, ik vind het veelal gepruts. Maar ik knip eerst mijn tekening heel precies uit papier en dan kan je ze heel goed vastkleven op de flockfolie, dan blijft het ook zitten tijdens het uitknippen. Maar dat wil wel zeggen dat ik mijn sjabloon altijd 2x moet uitknippen. Misschien daarmee dat ik dat bijna nooit doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het vriendje wilt graag een tandem op zijn t-shirt maar ik blijf dat hier maar uitstellen. Nu ik het resultaat bij jou zie moet ik misschien ook maar eens mijn engelengeduld boven halen. En daarnaast, fluo? Ja! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een hele knappe combinatie. Om zo'n fiets te flocken moet je volgens mij een "engelgeduld" hebben. Maar het is heel knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow. Wat een courage om die fiets uitgeknipt te krijgen. 't Zou bij mij vooral in vloekfolie geëindigd zijn. Chapeau! En een fluo fiets? Beste veiligverkeerscampagne ooit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, ja! Wacht, ik rep mij naar het BIVV!

      Verwijderen
  30. Hallo, ik hou ook van fluo dus als niemand in je omgeving dit is, er zijn nog genoeg andere fluo-fans op de wereld! Ik teken mijn tekening door op de flockfolie. Zo hoed ik maar door 1 laag te snijden. Dus folie op tafel, blad met figuur erop, tekenen met balpen (beetje duwen) en knippen op de doorgedrukte lijntjes, echt eenvoudig. Groetjes Ilse (een tetterende tiret)

    BeantwoordenVerwijderen