Poppenpampers (wat een woord)

maandag 16 juli 2012


Het moeten niet altijd kleren zijn, moet ze gedacht hebben toen ze, na een njet op haar vraag om nieuwe poppenpampers van dat roze poppenmerk, voorstelde om er zelf te maken.
Niet slecht gezien, kind. Niet slecht gezien. Recycleren, minder afval, milieubewust en al.

pampers

We nemen dus twee restjes en knippen het patroon uit.
Stop dat papieren patroon eens tussen die plastieken benen. Elke pop is anders, en geloof me, ik heb er veel in mijn handen gehad. Knip indien nodig nog wat bij. En zorg ervoor dat de flappen ver genoeg over de buik kunnen komen. Gewoon wat verlengen en you're done.

pamper

Leg met de goede kanten op elkaar en stik rondomrond. Laat een zo klein mogelijk keergat. Keergaten, altijd een uitdaging.

pamper

Stik een lang stuk velcro over de buik en twee kortere stukken in de zij. Door met het lange stuk te werken, past het ding - hopelijk - voor meerdere formaten van poppen.

pamper

Als je wil kan het alle randen doorstikken, maar dat deed ik niet.

pamper

We klokken af op nog geen 10 minuten.

pamper

Voilà! Aan u.

49 opmerkingen:

  1. Wat een superpampertjes!!! Je zou ze al bijna op babyformaat willen maken omdat ze zo mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, precies op het juiste moment, heb hier een verse poppenmoeder in huis:)Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik binnen 60 jaar incontinent ben, wil ik ook zo'n pampers!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super tof! Een deze dagen maak ik er zeker ook, onze kleine meid zal heel blij zijn. Bedankt voor het toffe idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zijn leuk geworden!
    Ik ga er ook eens stoffen moeten maken, had er eerst uit een oude badhanddoek geknipt, maar voor de rest niks aan gedaan en in de wasmachine gestoken, serieus uitgerafeld dus :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig plan! Dat ziet er (net als die vrolijke hoezen van herbruikbare luiers) ook veel beter uit dan dievandatrozigemerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor! De stof vind ik trouwens ook fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Poppenpampers, veel punten bij scrabble, maar ik betwijfel het of er zoveel p's in het spel zitten.
    Ik ga deze pagina snel wegdoen,voor de dochters komen meelezen, want dan hang ik er aan. Maar ik ga het patroon in ieder geval bij mijn to-do-dings steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb er hier ook een deel gemaakt, vorige week, met bijhorend verversmatje en pamperdoekjes ;) Vinden de poppenmoedertjes geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier ook zo'n poppensetje gemaakt met nog een handtasje om alles in mee te pakken :-)
      En de dochter is er echt verzot op, voor haar 22 maanden is het al een echt poppenmoedertje :-)

      Verwijderen
  10. Poppenpampers, haha... Goed gevonden, en leuk gemaakt zeg!
    Hier jammer genoeg geen poppen in huis...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ziet er wel heel schattig uit. Mijn dochter vindt poppen (nog) niet echt interessant maar haar beer krijgt wel regelmatig een schone luier om.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Poppenpampers, naast een goeie pittigheidsoefening, een super-idee om de kleine poppenmama'tjes hier blij te maken! Merci voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. moh eigenlijk wel een enorm goe idee zeg! da ga ik ook maken voor mijn poppenmoedertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een super idee gewoon!! Ik ga ze zeker ook maken! (ne mesn kan trouwens beter een pak prematuur pamperkes kopen dan zo 5 stuks van het roze poppenmerk)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. en in zo'n schoon stofjes dan nog! Super idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai, dat zijn teveel p's in 1 woord. Goed ideetje voor het bijna-jarige nichtje, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En weeral een tevreden dochter, veronderstel ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die staan ook op mijn lijstje. Maar het moet wel een "one size-fits all" zijn,want ze hebben te veel poppen :)
    Hele leuke stofjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk hè! Ik zag ze via Ladybug&Co. Hier zijn ze een groot succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 'k Heb dat hier gepind. Dat gaat nog van pas komen, binnen een jaar of 5 schat ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik had ze al gespot op pinterest, ze zijn super!! Ga er ook een paar maken voor dochterlief :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier gaan er 2 hééééél blij zijn met dit patroon, ik weet wat doen (alsof ik dat nog niet wist), poppenpamperkes maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ewel, misschien probeer ik dat ook eens voor de poppen van het nichtje, zal ze leuk vinden, denk ik !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die van jou zijn super! waar haalde ik het toch in mijn hoofd om ze in saaie witte (wél gerecycleerde) katoen te maken? Ik zal dat nog eens moeten herdoen, zodus.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De titel "Poppenpampers (wat een woord)" is zonder twijfel adequaat uitgekozen met betrekking tot het vraagstuk over huis kleurplaat. Het moet gezegd worden dat ik jouw relaas bovendien ook gemakkelijk heb doorgenomen
    Feel free to surf my blog Ilse Swart @ www.kleurplatenhuis.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Cool, dat ga ik ook eens proberen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk , hé , poppenpampers ?
    En succes verzekerd bij de poppenmoedertjes.
    Je koos er wel héél leuke stofjes voor uit.
    Ik heb er ook al een hele reeks gemaakt ; meestal stik ik nog een stukje elastiek aan de binnenkant van de beentjes, zodat de PP als echte P goed om de beentjes sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee! Alleen weer iets omslachtiger. Ik onthoud het, mocht er ooit een volgende keer komen.

      Verwijderen
  28. Heel mooi... fijn dat je ons laat meekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. heel mooi maar ik ben er zeker van dat ik daat wel een beetje langer over ga doen. Maar tof dat je het zo goed uitlegt
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ingenieus!!!
    Maar (zoals hier boven al gezegd) een pak prematuurluiers past ook prima - en is een stuk goedkoper dan de luiers uit de speelgoedwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geweldig! Hier heb je ook weer 2 poppenmoeders blij gemaakt met je idee! Natuurlijk ben ik ze gelijk gaan maken. De binnenkant heb ik van onze oude flanellen luierdoeken gemaakt..hebben de poppen ook lekker zachte billetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Merci voor de uitleg! Dan kunnen die roze weg, die plakken na één keer toch niet meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Erg leuk, ga mijn meiden er binnenkort mee verrassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh heel tof gedaan. Ga ik zeker eens proberen met wat restlapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel erg leuk, die is ook voor de knuffel van zoonlief heel geschikt! Ik heb het gebruikt voor een bericht: http://www.leukmetkids.nl/een-draagzak-voor-poppen/

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dank je wel voor het leuke idee, ik ben er een aaltal aan het maken. En Sinterklaas zal die dan brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super ! Patroon ligt geknopt dit weekend mijn poppenmoeders maar eens blij maken met luiers voor hun poppenkinders!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En het is gelukt, beide poppenmoeders hebben nu twee luiers voor hun pop! Bedankt!

      Verwijderen
  38. mag ik eens iets vragen? Ik heb altijd last met het stikken van velco...machine blokkeert, naald breekt af...zelfklevende velco komt direct los en die vaststikken is al helemaal een uitdaging... Tips misschien??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfklevende velcro is de hel, want dat laat lijm achter op je naald en dat is hier altijd miserie. Als je naald breekt, dan neem je best een dikkere naald, type jeansnaald of ledernaald. Die kunnen meer weerstand verdragen. En anders niet naaien met de pedaal met door met de hand aan de knop de naald door het stuk velcro te laten gaan. Dan kan je zelf zien hoe de naald beweegt en of ze de druk aankan.

      Verwijderen
  39. Hmmm, is het mogelijk dat de link naar het pamperpatroontje niet meer juist is? Ik kan er in elk geval niet aan uit.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel, hoor! Ik moest zelf ook even kijken, maar je neemt de rand van het blad als middenvouw, dus je hebt maar 1 van de 2 lijnen op het papier nodig.

      Verwijderen