zondag 6 januari 2013

Het Apple hemd voor meisjes

Het was héél lang geleden. De stapel 'hemdjesstoffen' groeide langzaam aan, tot ze tegen de plank erboven stootte en er dus iets moest worden ondernomen. Deze, deze en deze werden nog eens uit de kast gevist. Het verdict? Zo goed als te klein. Dju, zeg.

Maat 110, dus. Die zou het worden. Ik gebruikte nu eens de kraag in twee delen van Spiegelstiksels en was tevreden over het resultaat. Ook goedgekeurd: dit folieke aan de mouwboorden en voorpanden, wat voor een nepsluitbiezeneffect zorgt. Ik ben fan van sluitbiezen en dit is een snel en makkelijk alternatief bij het Apple model. De volgende keer knip ik nog wat extra naadwaarde, want nu zijn ze toch wel heel smal.

Niettemin, het was weer een feestje aan mijn naaitafel. Een hemdje, dat was mijn allereerste grote uitdaging. De binnenkant van dat eerste hemdje is niet om aan te zien, maar ik was zo trots.

En toen bleek 'de volgende maat' voor zoon 2 nog eindeloos veel te groot. Geen nood, dacht de dochter, ik claim die wel even voor mezelf. Er kwamen nog wat frivolere knoopjes op om het wat meisjesachtiger te maken en ziet, het Apple hemd is hier in huis ook goedgekeurd voor meisjes.

Apple hemd voor meisjes

♥ die kraag ♥

kraag

knoopjes

Nog even leren om de 'sleppen' ook in de broek te stoppen...

uit de broek

En onze kleren voor morgen liggen al klaar. Het was een zàààlige vakantie.

stapel

stof: cozette

27 opmerkingen:

  1. Moh, weer zo schoon! Daar kan ik nu eens jaloers op zijn sé! Ik mis net dat beetje geduld om me er op m'n ééntje aan te wagen. Maar ik geniet des te meer van het zien van al dat moois dat jij dan maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi hemdje. Ik geef les in een uniformschool, en ik mis die kleurige kleertjes zooooooooooooooooooo in mijn klasje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Lies wat een schoontje! Die kraag is heerlijk hé. Ik wil geen andere meer. En wat een mooi, fijn stofke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En weer supermooi !Stofje,combinatie,knoopjes,alles :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou toch zo van die kleuren! Maar zeg, kan die nog in een 110?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel schoon die kleuren en kleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die kleuren hè, zalig mooi! (het is volledig mijn winterjas-wintersjaal combinatie :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk! En die kleurencombinatie, geweldig. Ze zal er prachtig uitzien morgen weer op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke combinatie! Ik weet het, Oon houdt van tricot, maar ik hou nog nét iets meer van Oon als ze weer aan de hemdjes gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ! Mooie geel-blauw combinatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kleine Oon is vandaag (en anders waarschijnlijk ook ;) de schoonste van de klas! Wederom prachtig met het vestje en de broek. Zelfs met 'hangende sleppen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw zo mooi die combinatie!! ik zou hem zo aandoen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo schoon zeg! De stof is prachtig!
    Wil je nu zeggen dat O nog in maatje 110 past? Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een beetje nipt aan de oksels, maar in de lengte nog perfect.

      Verwijderen
    2. How jong! Ik zou voor Fien al een 110 maken, denk ik. Hoe groot is O dan? Tuur is al 123 cm, en ik heb hem altijd klein en fijn gevonden (nu klein is hij wel niet meer met 123 cm). Ik moet, denk ik, mijn mening herzien.

      Verwijderen
    3. Zo tegen de muur gemeten: 118 cm. Ook van merken als Bobo Choses en Aymara en zo draagt ze nog 6-7 jaar.

      Verwijderen
  14. Mooi, zou het hemd ook voor mezelf willen ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n mooie combinaties. Echt weer super prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen