dinsdag 5 maart 2013

De Viking en zijn lapje.

De Vikingen hebben hun intrede gedaan ten huize Oon. Geen forse spierballen of snor bij onze jongste sprinkhaan. Niets in vergelijking met dit (I sincerely wished I was there).

Geen stoerdoenerij, dus. Wel sip zijn, geen zin hebben in een shoot. Maar gelukkig is daar: Lapje. Dat moet een van zijn eerste woorden zijn geweest. Sinds hij als baby, hangend over de rand van de verkleedkist, dit doekje kon bemachtigen is het zijn dierbaarste bezit. Ondertussen is lapje al half verdwenen, door het nachtelijke heen en weer wrijven tussen zijn duim en wijsvinger.

De mouwen werden met opzet veel te lang geknipt en werden dan dubbel omgeplooid en met de overlock vastgezet.

vikingsviking fvikingmouwvingertje

tricot: Bora bij Stoerejongensstoffen
patroon t-shirt: Happy Animals, Ottobre 3/2011
patroon broek: Lola legging, Ottobre 3/2009

27 opmerkingen:

  1. maar hoe schoon weer! ik moet dringend de patroon bemachtingen en mijn ridder (bij ons is't nog de ridderfase) van pyama's voorzien.

    En ja ook schotland staat hier op't verlanglijst, binnekort verwijst de vriendin des huizes naar daar dus gaat niks ons nog kunnen tegenhouden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had hem :)
      En oh, boy, lucky you! Verder dan een de jaarlijkse vakanties komen we jammergenoeg niet.

      Verwijderen
  2. Wederom heel mooi! En toch nog artistieke fotos!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi- zowel de foto's als ook je naaiwerk! vandaag is het blijkbaar vikingdag. mijn grote ging vandaag met een shirt uit deze stof maar dan in het groen op stap en ook juist vandaag zag ik ook twee grijze bewerkingen langskomen (op internet)! het is gewoon een geweldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou kinders liggen altijd even stijlvol in bed, als je het mij vraagt!
    Hier liggen dezelfde vikingen nog altijd te wachten op een project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleuren!
    Vikingen zullen hier wel nooit passeren, vermoed ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige stof zeg, echt iets voor stoere jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha! Die stof ligt bij ons geknipt en klaar om een kaptrui volgens je eigenste patroon van te maken. Er liggen er vier geknipt dus de assemblage zou nog wel eens op zich kunnen laten wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schermspatter, again. Lapje lijkt op de foto wel een minuscuul ding: nog nooit kwijt geraakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lapje is/was een flinterdunne bandana in tijgerprint. Nu nog ongeveer 20 op 20 en als je heel goed duwt gewoon in een kindersupriseeitje te krijgen.
      Maar om op je vraag te antwoorden: nee. Of toch nooit lang.

      Verwijderen
  9. Fris en heerlijk!
    Heb veel gehad aan je tutorial van het kussensloop. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!

    ik had vroeger ook heel lang een lapje.Eerst was het nog mijn peuterslaapzak, toen ik daar niet meer in paste sleurde ik die overal mee naar toe. Dan heeft mijn mama besloten dat het wel welletjes geweest was en hem verknipt in lapjes, zodat ik er nog had moest ik er ooit kwijt geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die pyjama wil ik ook - voor mezelf, welteverstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pyjama heel leuk... ikzelf wil er ook graag eentje maatje 36:)

    Weer mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastische pyjama! En wat een goede tip van die te lange mouwen en dan vastzetten met de overlock! Zo simpel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Love this! I love the fabric so much! The colours are so fresh & bright :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super! als ik ooit een overlock heb... :)

    http://mamajulesbrussels.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen