dinsdag 12 maart 2013

Okiko, Oon & Neon

Mijn excuses alvast aan de rabiate fluohaters onder u, ik heb mijn ideeën bijna allemaal gespuid. Weldra kunt u weer zonder oogbescherming of een acute migraineaanval meelezen.

Een van de fluo-ideeën die al maanden door mijn hoofd spookten was een dekbed in Okiko van Petit Pan. Toen ik eraan wou beginnen bleek ik maar 1,5 meter te hebben en moest er op een drafje nog een nieuwe bestelling worden geplaatst. Paniek!

Dat Petit Pan ideaal is om dekbedovertrekken te produceren bewees Griet hier ook al. Mijn versie kreeg een grijze achterkant waardoor de fluo paspel prachtig uitkomt. De combinatie grijs/fluo geel zit als sinds het voorjaar van 2012 in mijn hoofd gebeiteld. Blij dat ik ze nu eindelijk ook in huis kan zien!

Verstrooid als ik was kocht ik 9 meter biais in plaats van paspel. Dat was vloeken! Maar kom, that's all behind me now.

Deze twee 'Oon' afdrukken maken haar hoekje compleet.

Petit Pan, Okiko, neonokiko & oonokiko & neonOkiko9 meter paspel

Stof: Bambiblauw

46 opmerkingen:

  1. Prachtig! Heb dezelfde stof in huis en fluo is gewoon kei-cool :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig.Dat fluo in combinatie met de rest,love it !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't is schoon! en ik plan nog een vervolg voor Emma.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kocht vandaag fluo ritsen en moest heel hard aan jou denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, heel mooi geworden. Ik moet toch nog eens leren dat fluo niet eng is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond het super leuk dat neon accentje. Geen migraine hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Jammer dat mooie stof nooit breed genoeg is voor een tweepersoons-overtrek :-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooohhh die biais/paspel, jij monnik! Maarreh, wat voor draad deed je daar nou in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Macrametouw van bij De Banier. Wel eerst je paspel wassen, want dat touw krimpt harder dan het biaislint.
      Blijkbaar kan je bij doe-het-zelf winkels ook synthetisch touw krijgen dat niet krimpt.

      Verwijderen
    2. idd bij Mertens gaven ze mij synthetisch touw mee om paspel te maken ;-)

      Verwijderen
    3. Ja zoiets moet ik hebben! Maar ik zie het tot nu toe nog niet in de juiste dikte bij de kluswinkels. En de fourniturenwinkels hier kennen het ook niet geloof ik, die zeggen dat ik maar een stukje koord van de rol (per meter betalen) moet zoeken, niet mijn bedoeling.

      Maar bedankt! Ik zoek door :)

      Verwijderen
  9. FLUO is IN! :-) Zo'n mooie combinatie! TOPPIE!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat kussen is gewoonweg prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind hem prachtig!! En jij hebt datr heel goed opgelost met die biais zo te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier geen migraine, alleen enthousiasme! Heel erg leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 9 m paspel maken, leve het doorzettingsvermogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Laat maar komen die fluo, ik kan ertegen! Ik vind het super, hier ligt ook weer fluopaspel klaar voor een mannen-toilettas ... Zorgt voor licht in deze ijzige dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat zijn de afmetingen van het dekbed? want zou ook graag zoiets willen maken voor mijn kindjes ze zouden er super blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net hetzelfde als een gewoon dekbed: 150 x 200 cm.

      Verwijderen
  16. Ik ben ook fluofan!
    Daar gaat ze nog lang plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gewoonweg prachtig Lies!! Echt wat we nodig hebben die fluo kleurtjes! Ze zijn een sneek peak van de komende lente! Ik voel de kriebels bij het zien van jouw blogpost!
    Dikke kus!!
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haar hoekje is vree schoon, echt. Hoera voor Petit Pan en fluo en Oon. Want wat gij eigenlijk deed, was al in voorjaar 2012 de trend van nu bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind die fluo super! Deze staat op mijn to do lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Is dat om iemand te zien liggen in bed?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ooo ik ben fan van dat stofje!!! als het hier een dochter blijkt te zijn (kind draai nu toch gewoon), dan heb ik hier ook al wilde lakentjesplannen :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. WOW...!! waanzinnig mooi, wat zal ze heerlijk slapen onder zo'n mooi dekbed.En dat fluor is super, heb zelf een grijs rokje met geel fluor paspel gemaakt.
    XMir

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Boenk er op! Zoals we je kennen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi! Ik ben zelf niet zo'n fluo fan maar dit vind ik wel helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen