Groen en oranje. Of was het toch rood?

dinsdag 9 april 2013


Elk jaar een groene broek, zit als een mantra in ons hoofd, en neurotisch als wij zijn was daar dus geen ontkomen aan. Het is niet omdat wij precies fervente fans van STVV of FC Parma zijn geworden dat groen hier wordt gebannen.

Groen dus. Met oranje.

Ik had een tenue in mijn hoofd en zag plots de perfecte tricot. Alleen was het toen zondag en kon ik de stof in kwestie enkel vanachter het winkelraam bewonderen. Gelukkig vond ik al snel een bereidwillige postbode en de stof geraakte snel van Leuven tot in Gent. Oranje met witte streepjes. Oranje met witte streepjes. Toch?

Na het wassen leek dat plots rood. Na het drogen was het gewoon rood. Van dichtbij is het oranje, in combinatie met de oranje details van de broek is het absoluut rood. Maar niet getreurd, het experiment met de aangeknipte mouwen lukte wondergoed. Niets trekken aan de oksels, niets ongemakkelijk bij het dragen. Als grote merken dat kunnen, dan wij toch ook?

De nieuwe broek komt trouwens niets te vroeg. De dochter verslijt momenteel broeken aan een tempo dat de gemiddelde kleuter amper kan bijhouden. Deze moest er aan geloven (*bleit*). Deze ook.

Zoals u kunt zien streek ik geen naden uit. Strijken op de stof produceert een geur die mij gelijk tegen de vlakte wil laten gaan.

groen met oranje (of is het rood?)kijken maar!groen + oranje en een ouderwetse knoopnaden uitstrijken is not my favourite thingstreepjesrode streepjes

Patroon broek: Paperback Writer (Ottobre 6/2010)
Stof: In den Beer, Harelbeke

Patroon t-shirt: aangepast versie van Monster Car (Ottobre 3/2011)
Stof: Pauli, Leuven

24 opmerkingen:

  1. Ik was aan het wachten op 'iets oranje voor de zoon'. Maar ik ben hoe dan ook fan van 'iets rood voor de dochter'. De laatste tijd zijn de Oontjes geel en blauw, maar rood en groen, dat is vintage-Oon, of zoiets. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal akkoord met de broek! Ik blijf groen-oranje een geweldige combinatie vinden! Maar ook het oranje-dat-eigenlijk-rood-is, kan ik best pruimen :) Prachtige dochter heb je toch hoor!

    http://kellyjadestyle.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oranje of rood? Ach, het is een plaatje, uw dochter met haar nieuwe outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Doet me denken aan een set petit bateau rompertjes hier in de kast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb die stof precies ook.zo wat stretch-gabardine?ik maakte er net een jacob in, maar idd niet te strijken...wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook zo'n mama diezo een broek voor mij maakt. Haha! Echt heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt mooi! Die groene stof had ik hier ook en inderdaad niet te doen als je erop strijkt. 2 keer wassen bood soelaas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oranje, rood, whatever: 't is schoon!
    (Koraal maybe?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal uit de ouwe doos....wat een schitterend resultaat.
    Katie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toffe combinatie!
    En leuk die aangeknipte mouwen. Spaart toch wat werk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat tshirtje is super!!!! streepjes <3

    www.mamajulesbrussel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik {hartje} oranje. Maar dat rood mag er ook best zijn! En groen, zeker weten, als je 't dan toch in de voetbaltermen gooit: leve cercle! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, de afwerking van de broek! Hele mooie kleuren (of het nu oranje of rood is)!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je kleine meid staat er wel prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ongeacht de kleuren, ik vind het een mooie combinatie! Zo mooi die streepjes aan de schouders!

    BeantwoordenVerwijderen