Aymara love.

dinsdag 3 september 2013


'Maar dan doe ik toch gewoon mijn winterjas aan,' zei ze, nadat bleek dat de zomerjassen bij de grootouders waren blijven liggen. 'Tut, tut,' zei ik, 'dat gaat toch helemaal niet, daar is het nog veel te warm voor.' Haar ogen blonken. Die winterjas, die was het niet (recycled, vorig jaar, ieniemienie kind). Die muts, en die sjaal, die wou ze.
Ik rolde eens met mijn ogen en zuchtte: 'Kind, mag het alsjeblieft nog even zomer zijn?''Ja, hoor,' zei ze, 'maar dit wordt de zaligste winter ooit, mam.' Ik keek niet-begrijpend naar zoveel enthousiasme over De Winter. U moet weten dat yours truly niet zo'n goede vriendjes is met De Winter. Maar ze hield vol: 'Je moet eens voelen, mam,' en op slag begreep ik wat ze bedoelde. Ik was altijd al een Aymara fan, maar dit...

Er is geen woord dat kan zeggen hoe zacht deze muts en sjaal zijn. De grote jongen stak prompt een zeurconcert af over zijn nog niet eens half zo zachte muts, waar hij nochtans vorig jaar geen klagen van had. En stiekem zie ik zo'n zachte muts ook wel zitten. Zouden De Winter en ik dan toch nog vrienden worden?

aymara2aymara3aymara1

muts issa · sjaal clara, beide bij Goldfish

15 opmerkingen:

  1. Prachtige foto ! Maar ze zal toch toegegeven hebben dat het vandaag echt te warm was voor een muts en sjaal....toch ???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou voor minder willen dat het winter is ;) En de combinatie van de jas, sjaal en muts is echt megamooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moest ik eigenaar van Aymara zijn, ik huurde Oontje in voor de volgende reclamespot. Verlangen naar sjaals bij zomerweer, dat lijkt me ideale publiciteit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! Ze is er echt zot van. Toont het aan iedereen die hier binnenkomt.

      Verwijderen
  4. ja echt zot he Aymara ... Heb er drie jaar geleden een paar truitjes van gekocht die ondertussen al zoveel gewassen zijn ... niks aan te zien, nog helemaal perfect, en zelfs nog zacht :-) Binnen een paar maanden past de volgende er hier in ... Ze waren niet goedkoop maar hun centen meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een warme zachte muts en sjaal ... zalig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er inderdaad heerlijk zacht uit! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'k krijg al weer zin om te beginnen breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Ik kende Aymara ook nog niet, maar als er ook mee te haken valt, ga ik het vandaag nog bestellen. De kleuren zijn ook erg mooi en staan je dochter prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, supermooi! Ze hebben voor dames ook een hele collectie he! En ook een stockverkoop om de zoveel tijd :-)). Trouwens, als je weg bent van Alpaca-wol moet je eens kijken op lnbeanies.com en lnandes.com ... zálig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!! Maar net iets te kostelijk voor de Freinetschool waar mijn kinders op zitten;'s avonds gegarandeerd een sjaal die zwart ziet van de modderige zand. Helaas..

    BeantwoordenVerwijderen